Murat

Eskişehir Gezisi

Merhaba,

Haziran ayında arkadaşımın ısrar etmesi sonucu günü bir çok günü birlik tur ile görüştükten sonra pazar günkü turda karar kıldık. Sabah erken uyanıp hazırlandıktan sonra önce arkadaşım ile buluşacağımız yere gittim. Kısa bir beklemeden sonra arkadaşımın gelmesi ile otobüsün bizi alacağı durağa doğru yürümeye başladık. Yaklaşık 15-20 dk yürüdükten sonra durağa gelmiştik. Saat olarak bize 08:00 söylenmişti ve biz yaklaşık 20 dk önce durağa varmıştık. Durak o saatte oldukça kalabalıktı. Pazar günü sabah erken saatleri ve kalabalık bir durak, sanırım herkes bizim gibi günü birlik turlara gidiyor diye düşündüm ve öylede oldu. Otobüs 5-10 dk gecikme ile de olsa gelmişti. Durakta bekleyenleri çoğu bizimle birlikte İstanbul’dan gelen  otobüse binmişti. Gerekli kontroller yapıldıktan sonra otobüs hareket etmeye başladı.

Otobüs bir kaç yerden daha yolcu aldıktan sonra kahvaltı molası verdik. Kahvaltı molası 30 dk olarak söylenmişti. Gittiğimiz yerin bundan haberi olmasından dolayı hızlıca servis yapıldı. Yolculuk ücretine kahvaltı dahildi. Bu yüzden ödeme yapmamıza gerek yoktu. Kahvaltıdan sonra Eskişehir yolculuğunun başlaması için hiç bir engel yoktu. Tekrar otobüsteki yerlerimizi aldık. Gezi boyunca kafama takılan en büyük soru telefonumun şarjının yetip yetmeyeceğiydi. Şarj kablomu yanıma almıştım ama kullanamıyordum. Çünkü otobüste koltuklarda priz bile düşünülmüştü. İzmit, Sakarya ve Bilecik’ten geçtikten sonra Eskişehir il sınırları içine girmiştik.

Eskişehir diğer üç ilden farklı bir bitki örtüsüne sahipti. Ayrıca büyük sanayi kuruşları ve tarlalara yapılan villalar dikkatimi çekmişti. Eskişehir merkeze giriş yaptıktan sonra tur boyunca bize eşlik edecek rehberde otobüse binmişti. Rehber bize yolun sağında solunda kalan yerler ve gezeceğimiz yerler hakkında bilgiler veriyordu.

İlk olarak Sazova Parkı’nı gezmek için otobüsten indik ve Eskişehir’in sıcağı adeta yüzümü yakıyordu. Parkta bulunan gemi,kuleler, hayvanat bahçesi gibi yerleri görmüştük. Parka giriş ücretsiz olmasına rağmen, her bir bölüm için ayrı ücret ödemek zorundaydık. Bölümleri aşağıda listeliyorum. Yani demek istediğim Masal Şatosu için ayrı ücret, Korsan Gemisi için ayrı ücret ödemek zorundaydık. Korsan gemisine çıkmadım. Onun yerine Masal Şatosu ve Hayvanat Bahçesini gezmeyi tercih ettim.

Sazova Parkı Bölümleri:

• Amasya – Burgulu Kule
  • İstanbul – Sindrella Kulesi
  • Antalya – Yivli Kule

Sazova Parkı’ndaki sıcağın yüzümüzü yaktığı gezimiz bittikten sonra ikinci durağımız Odunpazarı olmuştu. Odunpazarı‘nda tarihi evler ve Kurşunlu Camii ziyaret ettikten sonra hemen yanındaki Atlıhan El Sanatları Çarşısı, yemek arası verilmiş. Orada taribi bi yerde yemek yedim ama inanın hiç mi hiç beğenmedim.

Üçüncü olarakta Balmumu Heykel Müzesi’ne götürdüler. Turdaki çoğu kişi girmesine rağmen siyasi figürler ilgimi çekmediği için girmeyi tercih etmedim. Tabi ki buraya girişte ücretliydi.

En son olarakta Porsuk Çayı’nın oraya gitmiştik. Burada genç nüfus oldukça fazlaydı. Çayın etrafı kafeler ile doluydu. Öyle görülecek bir şey var mıydı diye merak ediyorsanız, bence yok klasik kalabalık ortamlar ve yemek yeme yerlerinden oluşuyor.

Özetleyecek olursam Eskişehir’i şehir olarak pek beğenmedim. Belki sıcakta gittiğim içindir. Rehberimizde çok iyi anlatamadı diyebilirim. Ayrıca bana aşırı şekilde her yer paralı geldi. Sizde görüşlerinizi yorum olarak iletirseniz çok sevinirim.